praca w urzędzie miasta

Praca w urzędzie miasta

Stanowiska administracyjne w urzędach często są objęte od dawna przez te same osoby. Posiadają one właściwe kompetencje i duże doświadczenie, ponieważ na tym samym stanowisku pracują nierzadko kilkanaście lat lub nawet więcej. W wielu urzędach panuje właśnie taka tendencja – stanowiska urzędowe są zajęte przez starsze stażem kobiety, które opuszczają je dopiero przechodząc na emeryturę. Idąc tym tokiem myślenia taka praca w Nowym Miasteczku jest praktycznie nieosiągalna, ponieważ nie ma tu wielu urzędów, a co za tym idzie – jest niewiele nieobsadzonych stanowisk administracyjnych.

Jednak zawsze można trafić na swoją szansę, szczególnie gdy pojawia się możliwość objęcia stażu w takim urzędzie. Osoby, które studiują kierunek zarządzanie i administracja, mogą pokusić się o praktyki, a później staż w lokalnym urzędzie. Gdy pojawi się możliwość objęcia stanowiska urzędowego, na pierwszy ogień jako kandydaci zawsze idą osoby przynajmniej trochę znające już zasady funkcjonowania danego urzędu, czyli na przykład absolwenci stażu.

Gdy już uda się dostać pracę w lokalnym urzędzie, możemy odetchnąć z ulgą – na państwowych posadach pracuje się zawsze legalnie, w stałych godzinach pracy, z odpowiednią umową i przyzwoitym, statutowym wynagrodzeniem. To praca, która daje wiele satysfakcji i kojarzy się z prestiżem, dlatego też zawsze jest bardzo pożądana przez młode osoby po studiach kierunkowych. Warto o nią zawalczyć, starając się być zawsze pilnym uczniem na studiach, a podczas stażu i praktyk – wykazywać się znajomością tematu i bystrością.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *